ario222

مهمترین و پرمحتواترین نامه روشن اندیشان ایرانی خطاب به سران خلافت(جمهوری)اسلامی چه بود؟

In تاریخ و تمدن on 2009/11/06 at 16:50

چندی پیش،تعدادی از نامه های مهم تاریخ نظام اسلامی را به دوستان معرفی کردم و لینک آنها را در بلاگ گذاشتم.اما یکی دو نامه مهم وجود دارد که هنوز آنها را در سایت قرار نداده ام.امروز میخواهم مهمترین نامه تمام دوران جمهوری اسلامی را معرفی کنم.

نمیدانم چند تن از دوستان راجع به جریان روشنفکری معاصر مطالعه داشته اند.یکی از معروفترین روشنفکران معاصر ایران حسین ملک (1300-1383) بود.حسین ملک در آغاز عضو حزب توده ایران بود اما در میانه راه از آن جدا شد.من نمی خواهم زندگینامه و درگذشت این نواندیش بزرگ را بازگو کنم؛ میخواهم به نامه ای اشاره کنم که وی  در روزهای آغازین خلافت اسلامی به رییس جمهور منتخب مردم،یعنی ابوالحسن بنی صدر نوشت.

شاید تعجب کنید که این نامه چه اهمیتی دارد:

1. این نامه در اوج قدرت بنی صدر به وی نوشته شده است

2. روند سقوط و کنارگزارده شدن دولت بنی صدر را پیش بینی میکند

3. پس از بررسی منش،اخلاق و تاریخ ایران و مقایسه آن با اسلام آخوندها،ناکار آمدی نظام اسلامی مورد نظر آخوندها در ایران را پیش بینی می کند

4. در اوج محبوبیت خمینی حتی در نزد برخی نیروهای ملی، پرده از رخ او برمیدارد و جنایاتی که آخوندهای اسلام، در سایه ولایت فقیه مرتکب خواهند شد را بازگو میکند

5. تصویری روشن از تاریخ گذشته و عاقبت ملت ایران در سایه جمهوری اسلامی به دست میدهد

6. در دورانی که اکثریت 98 % ملت ایران خام و مسحور جادوی ضحاکان عصر بودند، با روشن بینی، دانش و روشن اندیشی آینده تاریک میهن را بازگو میکند.

…..

اگر بخواهم  این نامه 47 صفحه ای را تشریح کنم خودش یک نامه جدید خواهد شد! اگر هر کدام از دوستان نامه وی را نخوانده،حتما باید بخواند.این نامه مهمترین و پرمحتواترین نامه تمام تاریخ جمهوری اسلامیست و به نظر من تنها پیش نویس قانون اساسی  جمهوری ایران( که در آینده تشکیل خواهد شد ) با آن قابل قیاس خواهد بود.

اگر هیچ نامه دیگری راجع به جمهوری اسلامی نخوانده اید مهم نیست،اما اگر این یکی را نخوانید حسابی ضرر کرده اید.

برای اینکه همه دوستان،چه در داخل و چه در خارج ایران برای دانلود ان مشکلی نداشته باشند انرا اینجا(لینک دانلود) آپلود کردم .

دانلود نامه از http://www.4shared.com

 

پاسخی بگذارید

